یکی از موثرترین روش ها برای افزایش فروش و سرعت بخشیدن به جریان بازاریابی و تبلیغات کسب و کارها، راه اندازی کمپین فروش در اینستاگرام است. با راه اندازی کمپین فروش، علاوه بر برندینگ و جذب مشتریان جدید، فروش خود را چندین برابر کنید. تیم طراحی کمپین فروش کارینو هم در این مسیر کنار شماست تا کمپین های تبلیغاتی و فروش کسب و کارتان را حرفه ای و موفق برگزار کنید.
کمپین فروش در اینستاگرام، مجموعهای از اقدامات تبلیغاتی است که با هدف افزایش فروش محصولات یا خدمات در این شبکه اجتماعی انجام میشود. این کمپینها معمولاً شامل تولید محتوای جذاب و متنوع، استفاده از فرصت های تبلیغات مانند مسابقه یا تخفیف های ویژه، ارتقاء حضور آنلاین و برندینگ محصول یا خدمات هستند. هدف اصلی طراحی کمپین فروش، جلب توجه مخاطبان، افزایش نرخ تعامل پیج، ارتقا فروش و درآمد برای کسب و کارها و در نهایت تبدیل فالوورها به مشتریان و خریداران است.
طراحی کمپین تبلیغاتی و فروش در اینستاگرام شامل 8 مرحله است که در ادامه توضیح میدهیم:
تعیین هدف در طراحی کمپین فروش اینستاگرامی به معنای تعیین هدف از برگزاری کمپین و دستیابی به آنهاست. این اهداف میتواند شامل افزایش فروش محصولات یا خدمات، افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید، افزایش نرخ تعامل، ارتباط با مشتریان، بالا بردن بازدیدهای پیج و… باشد. با تعیین هدفهای خاص، کسب و کارها میتوانند استراتژیها و روشهای منحصر به فرد خود را برای اجرای کمپین های بازاریابی و فروش در اینستاگرام انتخاب و به سوی دستیابی به اهداف خود حرکت کنند.
موضوع زمان بندی اجرایی کمپین در طراحی کمپین فروش اینستاگرامی از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار با هدف تعیین زمان مناسب برای انتشار محتوا و اجرای فعالیتهای تبلیغاتی است. تعیین زمان بندی براساس شناخت مخاطبان هدف، الگوی فعالیت آنها در اینستاگرام، روند فروش پیج و نیازهای کسب و کار شما تعیین میشود. برنامه زمان بندی مناسب، زمانی است که احتمال بالاتری برای جلب توجه مخاطبان، افزایش نرخ تعامل پیج و در نهایت افزایش فروش و درآمدزایی کمپین فراهم میشود.
بودجه بندی کمپین به تخصیص و مدیریت منابع مالی برای اجرای کمپین تبلیغات و فروش در اینستا مربوط میشود. مرحله بودجه بندی شامل تعیین میزان بودجه برای تبلیغات پرداختی، برآورد هزینههای مربوط به تولید محتوا، برآورد هزینههای فنی و هر گونه هزینه دیگری است که به اجرای کمپین فروش مربوط میشود. بودجهبندی صحیح و متناسب با اهداف و نیازهای کسب و کار، به ما کمک میکند که منابع را به صورت بهینه مدیریت کنیم. بهتر است در این بخش از تجربیات گذشته برای تصمیم گیری موثر استفاده کنید.
در قدم بعدی، نوبت به تولید محتوای کمپین تبلیغاتی میرسد. برای تولید محتوا میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید، از جمله:
در مجموع، باید محتوایی ایجاد کنید که به تعامل بهتر با فالوورهای اینستاگرام و افزایش مشارکت آنها و در نتیجه افزایش فروش کمک کند. چون محتوا محور اصلی کمپین و تنها ابزاری است که با استفاده از آن میتوانید با مخاطب تعامل برقرار کنید.
صفحه فرود یا لندینگ پیج کمپین فروش دقیقا همان صفحه ای است که کاربر پس از مشاهه محتوای تبلیغ برای خرید به آن صفحه هدایت میشود. این صفحه نقش مهمی در بهبود عملکرد کمپین فروش و افزایش نرخ تبدیل دارد. لندینگ پیجی که در طراحی کمپین فروش ایجاد میکنید، باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
در بعضی از کمپین های فروش از بلاگرها یا اینفلوئنسرها هم دعوت به همکاری میشود. معمولا کمپین هایی که به دنبال برندینگ، بازاریابی و فروش بیشتر هستند از اینفلوئنسرها یا بلاگرهایی که با مخاطبان هدف در ارتباط هستند، استفاده میکنند. در این مرحله باید مخاطبان، زمینه فعالیت و میزان محبوبیت اینفلوئنسر را بررسی کنید.
سپس بر اساس این اطلاعات، بلاگر یا اینفلوئنسری را که بهترین تطابق را با هدف و مخاطبان شما دارد انتخاب کنید. برای شروع همکاری، باید میزان پرداخت، محتواهای مورد نیاز و زمان بندی فعالیت او را هم مشخص کنید. دقت کنید که بعد از شروع همکاری نمیتوانید در نحوه اجرای تبلیغات توسط بلاگر یا اینفلوئنسر تغییرات ایجاد کنید. پس قبل از عقد قرارداد، در مورد همه چیز به توافق برسید.
آخرین مرحله از مراحل راه اندازی و طراحی کمپین فروش، آنالیز و ارزیابی نحوه اجرای کمپین است. آنالیز و ارزیابی کمپین به معنای بررسی عملکرد و عملیاتی بودن کمپین فروش است. این فرآیند شامل بررسی میزان موفقیت، نقاط قوت، نقاط ضعف و انحرافات از هدفهای تعیین شده است. در این فرآیند، معیارها و شاخصهای مختلفی برای ارزیابی عملکرد کمپین مورد استفاده قرار میگیرند، از جمله:
هدف ما اجرای موفقیت آمیز برنامه های بازاریابی و فروش شما در اینستاگرام است و در این مسیر از یک دهه تجربه ارزشمند و نیروهای متخصص و حرفه ای خود استفاده میکنیم. تیم برگزاری کمپین فروش کارینو در کنار شماست تا با صرف هزینه مناسب، بالاترین میزان نرخ تعامل را داشته باشید و فروشی باور نکردنی را تجربه کنید. استفاده از خدمات کمپین فروش در اینستاگرام ما چندین مزیت دارد:
ده ها نمونه کمپین فروش اینستاگرام موفق مجموعه ما را در همین صفحه ملاحظه کنید.
تعرفه خدمات کمپین فروش در اینستاگرام کارینو متناسب با بودجه کسب و کارها مشخص میشود. این موضوع به فاکتورهای مختلفی مانند تعداد مخاطبان پیج، نوع تبلیغات (تبلیغات استوری، ویدیوهای تبلیغاتی، اینفلوئنسر مارکتینگ و…)، هدف و نیازهای کسب و کارها بستگی دارد. برای اطلاع از تعرفه کمپین فروش در اینستاگرام همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.